Propositie ontwikkelen & professionalisering marketingteam

Voordelig, zorgeloos en gemakkelijke private lease: Justlease timmert sinds 2012 hard aan de weg binnen de autowereld. Wat moet je dan doen om het onderscheidend vermogen van de verschillende proposities beter neer te zetten?
Vergelijkbare cases

Wat is de situatie?

Terberg Leasing, een familiebedrijf actief in de mobiliteitssector, staat voor nieuwe uitdagingen. Naast hun traditionele leasemaatschappij willen ze nu ook hun positie in de online lease markt versterken.

Just Lease, hun nieuwe platform voor online en private lease, heeft al een jong marketingteam. Terberg wil nu ook een online propositie ontwikkelen voor bedrijfsautolease. Het doel is dat ondernemers via de website hun bedrijfswagens kunnen leasen.

Er zijn wel ideeën, maar er ontbreekt kennis en capaciteit om deze online propositie goed uit te werken en te lanceren.

Wat belemmert de doorbraak?

Wat is de aanpak?

We starten met het afstemmen van de marsroute met de marketingmanager. Samen bepalen we de stappen die nodig zijn om financiering te verkrijgen en de propositie uit te werken.

We doen grondig onderzoek naar de doelgroep. In dit proces ontdekken we dat deze bestaat uit verschillende segmenten met diverse behoeften. Op basis van deze inzichten ontwikkelen we wireframes, flows en een sitemap voor de nieuwe website. Deze vormen de leidraad voor het maken van prototypes.

Gedurende het proces houden we nauw contact met de stakeholders. Dit doen we via werksessies om ervoor te zorgen dat iedereen betrokken blijft.

Hoe ziet dit groeitraject eruit?

Hoe verloopt de realisatie?

De realisatie verloopt soepel. Dit project is een apart onderdeel binnen een goed functionerende afdeling.

Het is een platte organisatie waar iedereen enthousiast is om mee te werken. Het team van Just Lease heeft de wind mee, wat de ontwikkeling van deze nieuwe propositie ten goede komt.

De samenwerking verloopt prettig en er is veel enthousiasme voor het project. Dit zorgt voor een goede voortgang.

Wat zijn de concrete resultaten?

Meer case studies

Lanceren van Online Sparen & Nationale Nederlanden Bank

Durasolar

Fundament marketing & digitalisering bij techbedrijf

Showtag

Opzet marketing- en contentstrategie innovatief techbedrijf

Opbouw B2B marketingteam nederlandse energieleverancier

Versterken verkoop- en distributiekracht adviseurs bank

CoachTribe

Geslaagde marktintroductie contentplatform voor coaches

Showtag

Opzet marketing- en contentstrategie innovatief techbedrijf

Interpolis-Ecommerce

De opbouw naar een full-stack online marketingteam

Lanceren van Online Sparen & Nationale Nederlanden Bank

Schiphol

Opzet digitale productvisie & conceptontwikkeling voor Schiphol Cargo

Meer case studies

VanDorp

Begeleiding nieuwe corporate website

CoachTribe

Geslaagde marktintroductie contentplatform voor coaches

Schiphol

Opzet digitale productvisie & conceptontwikkeling voor Schiphol Cargo

feyenoord rotterdam logo
Feyenoord

Nieuwe propositie & acquisitie proces Eredivisie voetbalclub

Succesvolle retentie-campagnes & projecten bij telecombedrijf

Fundcoach

Professionalisering marketingteam online beleggingsplatform

JBBX

(Online) marketing fundament neerzetten bij trainingsinstituut

Schiphol Airport Cargo

Complexe B2B propositie ontwikkelen en lanceren

Directify
Directify

Marketingbasis voor jong SaaS bedrijf

Schiphol

Opzet digitale productvisie & conceptontwikkeling voor Schiphol Cargo

Christiaan

Interesse?

We vertellen je graag meer over de mogelijkheden. Kies een tijdstip in je agenda voor een online meeting.
Of bel 0348 342 138
De Nieuwe Marketingmanager