fdflare logo

Groeiplan voor niche-speler in fotografie

Flare Dept
Je wilt je groeiambities waarmaken door je marketing te professionaliseren. Echter heb je te maken met een klein team en beperkte budgetten. Hoe pak je dit aan?
Vergelijkbare cases

Wat is de situatie?

Flare Dept. is een fotografiebureau die gespecialiseerd is in het optimaal in beeld brengen van luxe (grachten)panden in Amsterdam. Klanten zijn vooral makelaars en eigenaren van deze panden.

Door jarenlange ervaring, perfectionisme en gebruik van de nieuwste technologie is Flare Dept. uitgegroeid tot marktleider in het hogere segment van de woningmarkt in Amsterdam.

De ambities van Flare Dept. reiken echter verder. Ze zien kansen in andere grote steden en ’t Gooi. Daarnaast benaderen (internationale) hotels en interieurarchitecten hen ook voor high-end fotografie. Om deze groei te realiseren, moet de marketing naar een hoger niveau.

Flare Dept. heeft echter een klein team en beperkte budgetten. Om hun ambities waar te maken, is er behoefte aan een concreet en praktisch uitvoerbaar plan.

Wat belemmert de doorbraak?

Wat is de aanpak?

We starten met het professionaliseren van de marketing, te beginnen bij de basis. In een aantal goed voorbereide sessies bespreken we de ideale klant, de klantreis. En werken we een leadgeneratie- en marketingfunnel uit.

Daarnaast analyseren we de concurrentie op het gebied van online marketing. Na een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, wordt een SEO-aanpak opgesteld en een praktisch implementatieplan om de vindbaarheid in Google te verbeteren. Ook brengen we de beste advertentiekanalen in kaart en geven Flare Dept. duidelijke richtlijnen mee.

We vatten alles samen in een pragmatisch plan van aanpak. Dit plan bevat realistische begrotingen, budgetten, KPI’s en tijdlijnen. Zo kan Flare Dept. de leiding nemen in de uitvoering en de volgende stappen richting groei zetten.

Hoe ziet dit groeitraject eruit?

Hoe verloopt de realisatie?

De realisatie verloopt goed, maar kent zijn uitdagingen. Want de ondernemers moeten in het begin wennen aan de nieuwe structuur en het maken van gefocuste keuzes.

Door regelmatige sessies en consistente begeleiding krijgen ze echter meer vertrouwen in hun marketingaanpak. Ze beginnen de voordelen van de nieuwe strategie te zien en boeken langzaam maar zeker resultaten.

Wat zijn de concrete resultaten?

Meer case studies

feyenoord rotterdam logo
Feyenoord

Nieuwe propositie & acquisitie proces Eredivisie voetbalclub

Schiphol Airport Cargo

Complexe B2B propositie ontwikkelen en lanceren

Regiobank Doelbeleggen

Geslaagde marktintroductie & migratie particulier beleggingsproduct

SNS Bank

Transformatie e-commerce afdeling nederlandse bank

CoachTribe

Geslaagde marktintroductie contentplatform voor coaches

Hoe marketing een goed product nóg beter maakt

Bagbooking

Hoe je commercieel succes boekt met slimme rebranding

Versterken verkoop- en distributiekracht adviseurs bank

Hoe marketing een goed product nóg beter maakt

fdflare logo
Flare Dept

Groeiplan voor niche-speler in fotografie

Meer case studies

Interpolis-Ecommerce

De opbouw naar een full-stack online marketingteam

Schiphol Airport Cargo

Complexe B2B propositie ontwikkelen en lanceren

Opbouw B2B marketingteam nederlandse energieleverancier

JBBX

(Online) marketing fundament neerzetten bij trainingsinstituut

Hoe marketing een goed product nóg beter maakt

Schiphol

Opzet digitale productvisie & conceptontwikkeling voor Schiphol Cargo

RSG Finance

Neerzetten online marketing strategie & team

Directify
Directify

Marketingbasis voor jong SaaS bedrijf

feyenoord rotterdam logo
Feyenoord

Nieuwe propositie & acquisitie proces Eredivisie voetbalclub

Durasolar

Fundament marketing & digitalisering bij techbedrijf

Christiaan

Interesse?

We vertellen je graag meer over de mogelijkheden. Kies een tijdstip in je agenda voor een online meeting.
Of bel 0348 342 138
De Nieuwe Marketingmanager